Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen die Second Luxury ontvangt van kopers en verkopers. Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, neem dan contact met ons op via e-mail: info@secondluxury.nl of bel: 040-737 0455.


1. Waarom moet u een account aanmaken bij Second Luxury om een item aan te bieden of om een item te kopen?

Waneer u een item wilt aanbieden of een item wilt kopen via de webshop is het belangrijk om eerst een Second Luxury account te activeren. Bij het aanmaken van uw account is het aanbevolen om uw gegevens zo compleet mogelijk in te vullen zodat wij bij vragen over uw item contact met u kunnen opnemen. Wij zullen ook contact met u opnemen wanneer u een item heeft gekocht via de webshop en er een bezorgafspraak dient gemaakt te worden. Natuurlijk hechten wij veel belang aan de privacy van onze klanten. Uw gegevens worden veilig opgeslagen in de database en niet verstrekt aan derden. Voor meer informatie, lees de  Privacyverklaring.

 

2. U bent uw wachtwoord vergeten. Kan u een nieuw wachtwoord aanvragen?

Op de inlogpagina vindt u de button ‘wachtwoord vergeten’. Wanneer u hierop klikt, kunt u uw e-mailadres invullen. Second Luxury stuurt een link naar het door u ingevulde e-mailadres. Middels de link die u ontvangt in de e-mail kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken. Heeft u niets ontvangen? Kijk voor de zekerheid in uw postvak ongewenst of uw spam of de e-mail hier terecht is gekomen. 

3. Hoe kan ik een item kopen?

Om een item te kopen, kunt  u op de knop "direct kopen" klikken van het desbetreffende item. Na het invullen van uw NAW-gegevens kunt u overgaan tot aankoop en betaling van het desbetreffende item. Pas nadat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden is uw aankoop definitief. Het kan voorkomen dat de bevestigingsemails in postvak ongewenst of spam terecht komen. Wij vragen u vriendelijk dit eerst te controleren alvorens u contact met ons opneemt.

 
4. U heeft een item gekocht. Wat bedragen de verzendkosten?

Wanneer u een klein object via de webshop koopt kunt u ervoor kiezen om het item af te halen in de showroom te Waalre. Wanneer dit geen optie is, kunnen we de pakketdienst PostNL inschakelen voor u. Deze kosten kunnen overgeboekt worden naar volgend rekeningnummer van Second Luxuy: NL32 ABNA 0453 5078 67.

Is uw aankoop in grootte groter dan de toegestane pakketformaat van PostNL, dan zullen wij in overleg samen kijken wat de beste en goedkoopste optie is voor het transporteren van uw gekochte item.  


5. Hoe kan u uw aangeboden item volgen?

U ontvangt per e-mail een bericht wanneer uw item online op ons platform komt. Tevens kunt u inloggen in uw eigen profiel om de status te bekijken. Onder uw profiel ziet u een kopje "mijn items". Hier zullen alle aangeboden items onder verschijnen. Op het moment dat uw item online gaat is dit zichtbaar bij "mijn items".

 

6. Zijn de merk- en design items die op Second Luxury worden aangeboden, gegarandeerd echt?

De experts van Second Luxury beoordelen items voor plaatsing op kwaliteit en echtheid. Ook vraagt Second Luxury de verkopende partij om een aankoopbewijs of echtheidscertificaat. Mocht dit niet meer in het bezit zijn van de verkopende partij garanderen wij de echtheid doormiddel van het tonen van merklabels, graveringen en echtheidstickers die op het item aanwezig zijn. Bij twijfel beschermen wij onszelf en zullen we het item niet via de webshop verkopen.

7. Krijgt u garantie op aangekochte items?

Second Luxury onderwerpt alle aangeboden items aan een uitgebreide screening. Second Luxury biedt geen garantie op de aangeboden items. Mocht het om een nieuw item gaan dan ontvangt u wel de normale fabrieksgarantie.

 

8. Hoe kan u een klacht of opmerking doorgeven aan Second Luxury?

Second Luxury hecht veel waarde aan tevreden klanten. Toch kan het gebeuren dat niet alles naar wens is verlopen. Heeft u een klacht of een op- of aanmerking? Neem telefonisch contact met ons op via 040-737 0455 (tijdens kantooruren van dinsdag t/m vrijdag) of stuur een e-mail naar info@secondluxury.nl. Wij streven ernaar uw e-mail binnen 48 uur te beantwoorden. Kijk voor de zekerheid  in uw postvak ongewenst of spam als u nog niks van ons vernomen heeft. 

Voor een voorspoedige afhandeling van uw klacht, vragen wij u om de volgende gegevens mee te sturen:
  • Een duidelijke omschrijving van uw klacht;
  • Een foto of enkele foto's ter ondersteuning van uw klacht;
  • Uw contactgegevens zodat we contact met u kunnen opnemen.

9. Is uw aangeboden item in de showroom van Second Luxury verzekerd?

Vanaf het moment dat Second Luxury uw item(s) in ontvangst heeft genomen tot het moment dat de koper het item in bezit krijgt zijn de items door Second Luxury verzekerd voor zowel verlies, diefstal als voor beschadiging. De uitkering vindt plaats op basis van vervangingswaarde.

10. Wat zijn de transportkosten om uw item naar de showroom te brengen?

De transportkosten zijn voor uw eigen rekening. U heeft namelijk de optie om het item zelf naar de showroom te brengen of de optie om een transportbedrijf in te schakelen. Wij raden aan om Brenger.nl in te schakelen. Dit bedrijf biedt u de keuze om de bezorging zelf in te plannen op een dag dat het u uitkomt. Voor meer informatie: www.brenger.nl

11. Wat gebeurt er als uw item na de verstreken alleenrechtperiode nog niet verkocht is?

Wij hanteren een alleenrechtperiode van 2 maanden aangezien wij in de beginfase veel arbeidsuren en promotie-uren aan uw item kwijt zijn. Wanneer de alleenrechtperiode verstreken is heeft u twee mogelijkheiden, namelijk:
  • U kunt het item uit de verkoop bij Second Luxury halen en het item zelf proberen te verkopen;
  • U kunt het item bij ons in de verkoop houden. We kunnen in samenspraak prijsverlaging toepassing.
Wanneer de periode verstreken is en u wilt één van bovengenoemde acties uitvoeren, kunt u contact met ons opnemen via e-mail: info@secondluxury.nl of bel: 040-737 0455.


12. Hoera! Uw item is verkocht, maar wat nu?

Gefeliciteerd! Uw item is verkocht, maar u bent zeker heel erg benieuwd hoe het nu verder gaat? Begrijpelijk! Wanneer het item bij ons in de showroom staat, zorgen wij dat het item veilig en verzekerd bij de nieuwe eigenaar terecht komt. Maar het kan natuurlijk voorkomen dat het item nog bij u in huis staat of op een externe locatie. Geen stress! Wij nemen contact met u op en in overleg regelen wij als tussenpersoon het transport van uw huis naar de nieuwe eigenaar. De transportkosten zijn voor de koper. Daar hoeft u zich niet zorgen over de maken. Het kan ook voorkomen dat de koper rechtstreeks contact met u wilt opnemen om het item op te halen. Met uw toestemming zullen wij uw NAW-gegevens en telefoonnummer doorgeven zodat er een afspraak gepland kan worden.

13. Hoera! Uw item is verkocht, maar wanneer krijg ik het afgesproken bed.

U wordt uitbetaald binnen 14 dagen nadat het item is opgehaald Wanneer de periode verstreken is zal afdeling administratie het bedrag naar uw rekeningnummer overmaken. Mochten wij deze gegevens nog niet ontvangen hebben kunt u deze aanleveren door een e-mail te sturen naar: info@secondluxury.nl


14. Hanteren wij een fee bij verkoop van uw item? 

Wij kunnen helaas geen vaste fee op de verkoop van items zetten, aangezien dit per item verschilt. Wij kijken naar de huidige markt wat die op dat moment doet en tijdens onderhandelingen kan het ook voorkomen dat fee's, marges nog heel erg kunnen veranderen voor ons. Hierdoor zetten wij het item ook altijd hoger in de markt, dan met u afgesproken zodat wij voldoende ruimte hebben om zelf onze arbeids- en promotiekosten te verrekenen en dat we ruimte overhouden voor onderhandelingen met geïnteresseerden. 

De algemene voorwaarden en de privacyverklaring zijn van toepassing op het gebruik van de diensten van Second Luxury. Door gebruik te maken van onze diensten gaat u hiermee akkoord. Wij adviseren u onze voorwaarden zorgvuldig te lezen zodat u op de hoogte bent van uw rechten en plichten bij het gebruik van de diensten van Second Luxury.