FAQ

1. Waarom moet ik mij registreren bij Second Luxury?

Voor het aanbieden van items of om een bod uit te brengen via onze website, heeft u een Second Luxury account nodig. Middels uw gegevens kunnen wij de betaling aan onze kopers garanderen en kunnen wij een eventuele ophaal of bezorg afspraak inplannen. Second Luxury hecht veel belang aan de privacy van onze klanten. Vanzelfsprekend worden uw gegevens veilig opgeslagen en worden deze niet aan derden verstrekt. Lees voor meer informatie onze Privacyverklaring.

2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

Op onze inlogpagina vindt u de button ‘wachtwoord vergeten’. Wanneer u hierop klikt, kunt u uw e-mailadres invullen. Second Luxury stuurt een link naar het door u ingevulde e-mailadres. Middels de link kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken.

3. Hoe kan ik bieden op een item?

Om te kunnen bieden op een item, heeft u een Second Luxury account nodig. Wanneer u bent ingelogd bent op onze site kunt u bieden op alle actuele veilingen. Wanneer u een bod plaatst, berekent ons systeem automatisch 10% courtage op het bod dat u plaatst, dit totaal bedrag krijgt u direct te zien. Pas nadat u akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden kunt u uw bieding bevestigen en is uw bod definitief.

4. Kan ik een bod intrekken?

Een eenmaal geplaatste beiding is bindend en kan niet worden ingetrokken.

5. Wat zijn veilingkosten?

Als u een bod wilt plaatsen, berekent de computer de veilingkosten. Deze veilingkosten zijn een (vast) percentage van uw bod. De courtage is 10%. Voordat u definitief uw bod plaatst, ziet u eerst een berekening van de totale kosten. Het totaal bestaat uit het geboden bedrag, de veilingkosten en BTW. Zo weet u exact hoeveel u betaalt voor het item.

6. Hoe kan ik mijn bod op een item volgen?

U ontvangt per e-mail een bericht wanneer een andere geïnteresseerde u heeft overboden. In deze e-mail vindt u een link waarmee u direct een hoger bod uit kunt brengen. Wilt u liever geen e-mail (meer) ontvangen van Second Luxury? Meld u middels de ontvangen e-mail af.

7. Hoe kan ik zien wat er geboden is op het door mij aangeboden item?

Second Luxury houdt u op de hoogte van de biedingen op uw item(s). U ontvangt een e-mail waarin staat om welk item het gaat, wat er geboden is en hoe lang de veiling nog loopt. Door in te loggen op uw account, kunt u ook direct zien welke items u aanbiedt en welke biedingen hierop zijn uitgebracht.

8. Zijn de merk en design items die op Second Luxury worden aangeboden, gegarandeerd echt?

De experts van Second Luxury beoordelen items voor plaatsing op kwaliteit en echtheid. Ook vraagt Second Luxury de verkopende partij om een aankoopbewijs of echtheidscertificaat. Uiteraard kan het voorkomen dat verkopende partij niet (meer) over deze documenten beschikt. Daarom maakt Second Luxury bij al haar item gebruik van het echtheidscertificaat. Het echtheidscertificaat geeft u het bewijs dat het aangeboden item authentiek is welke door Second Luxury wordt gegarandeerd. Mocht onverhoopt blijken dat het item niet authentiek is, heeft u het recht het item te retourneren en het aankoopbedrag retour te vragen. Geretourneerde items dienen door Second Luxury, in eenzelfde staat als verzonden, terug te worden ontvangen. U dient binnen 14 dagen na aankoopdatum van het betreffende item kenbaar te maken dat u het item wilt retourneren. Na ontvangst, zullen wij de retourbetaling per direct uitvoeren.

9. Krijg ik garantie op aangekochte items?

Second Luxury onderwerpt alle aangeboden items aan een uitgebreide screening. Second Luxury biedt geen garantie op de aangeboden items. Voordat u een bod uitbrengt, kunt u de items uitgebreid online én in de showroom bekijken.

10. Wat zijn de openingstijden van de showroom van Second Luxury?

De showroom van Second Luxury is geopend van woensdag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur.

11. Hoe kan ik een klacht of opmerking doorgeven aan Second Luxury?

Second Luxury hecht veel waarde aan tevreden klanten. Toch kan het gebeuren dat niet alles naar wens is verlopen. Heeft u een klacht of een op- of aanmerking? Neem telefonisch contact met ons op via 040-7370455 (tijdens kantooruren) of stuur een e-mail naar klantenservice@secondluxury.nl. Wij trachten uw e-mail binnen 48 uur te beantwoorden.

Voor een voorspoedige afhandeling van uw klacht, vragen wij u om de volgende gegevens mee te sturen:
- duidelijke omschrijving van uw klacht
- foto’s ter ondersteuning van uw klacht
- uw contactgegevens

12. Is mijn aangeboden item in de showroom van Second Luxury verzekerd?

Vanaf het moment dat Second Luxury uw item(s) in ontvangst heeft genomen tot het moment dat de koper het item in bezit krijgt zijn de items door Second Luxury verzekerd voor zowel verlies, diefstal als voor beschadiging. De uitkering vindt plaats op basis van vervangingswaarde.

13. Adverteren via SL

Wilt u als bedrijf meer informatie over de advertentiemogelijkheden via de site van Second Luxury? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij denken graag met u mee.

De algemene voorwaarden en de privacyverklaring zijn van toepassing op het gebruik van de diensten van Second Luxury. Door gebruik te maken van onze diensten gaat u hiermee akkoord. Wij adviseren u onze voorwaarden zorgvuldig te lezen zodat u op de hoogte bent van uw rechten en plichten bij het gebruik van de diensten van Second Luxury.
advertentie
Advertentie
 

Uw item(s) aanbieden?

  • Presentatie online en in onze showroom
  • Anonimiteit en privacy gewaarborgd
  • Item(s) desgewenst thuis opgehaald
  • Gegarandeerde betaling
ITEM(S) AANBIEDEN